Mądre słowa o odchudzaniu!!!

poniedziałek, 29 lipca 2013

Sama bym tego tak świetnie nie ujęła:
Myślę, że “dieta” i w ogóle całe odchudzanie i utrzymywanie wagi ma więcej wspólnego z psychologią czy socjologią niż jedzeniem. Ludzie jedzą z różnych przyczyn. Jemy za dużo, nie dlatego, że jesteśmy głodni, ale dlatego, że jedzenie stoi przed nami. Chyba każdy zaobserwował, że jak idzie po zakupy głodny to kupuje dużo dziwnych produktów, szczególnie fastfoodów i słodyczy. Jemy z nudów, z emocji, jemy dla towarzystwa, jemy “bo wypada”. Myślę, że warto zamiast ulegać tym wszystkim pokusom jeść po prostu tylko do momentu, kiedy przestajemy być głodni, niezależnie od tego, czy wypada, czy stoi przed nami jedzenie i co mówią emocje. 
(Autorką powyższych słów jest blogerka Artystka Klawiatury, oto link do pełnego wpisu)

Jak dla mnie cytat- kwintesencja.

Skąd mnie naszło na taki temat... Jestem na wakacjach w polskich górach. Jedzenie tutaj jest cudowne- zwłaszcza, gdy się już przeczytało gastronautów i wie się, gdzie należy iść ;) Nie wiem, czy to tylko kwestia lepszego apetytu na świeżym powietrzu, czy kompletnie puściły mi jedzeniowe hamulce. Dzisiaj się nie najadłam, tylko się NAŻARŁAM. Gdy po sutym obiedzie domówiłam szarlotkę, myślałam, że podołam. Pod koniec żałowałam. Czułam się źle fizycznie. Po co???
Łakomstwo to okropnie wstydliwa słabość, którą niestety widać po człowieku na pierwszy rzut oka.
Wiele razy chciałam już o tym napisać, ale nigdy się nie odważyłam. Chyba jestem uzależniona od jedzenia. :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz