Fasolka po bretońsku- moja dietetyczna wersja :)

poniedziałek, 29 lipca 2013

Ta Fasolka to mój sposób na zdrową, dietetyczną kolację. Wymyśliłam ją dawno temu będąc na 1 fazie diety South Beach.

Jest bardzo prosta w wykonaniu, znakomicie syci głód i bardzo dobrze smakuje. Jej przygotowanie nie powinno wam zająć więcej niż 25 minut (od momentu wejścia do kuchni do nałożenia na talerz). :)

Dietetyczna "Fasolka po bretońsku"
Składniki na około 3 porcje.

Potrzebne będą:
1 puszka białej fasoli
1 puszka pomidorów pelati (krojone lub całe)
10-15 dkg szynki drobiowej
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek extra vergine
Do smaku: sól, pieprz, tymianek, oregano, ketchup.

Wykonanie:
1. Pokroić cebulę w kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę, dodać wyciśnięty ząbek czosnku i pokrojoną w paski lub kostkę szynkę drobiową. Smażyć na małym ogniu przez ok. 2-3 minuty.
2. Dodać pomidory z puszki wraz z sokiem, gotować przez 10 minut.
3. Fasolę z puszki wrzucić na sitko i pod zimną wodą porządnie opłukać z zalewy. Dodać do gotującej się potrawy.
4. Fasolkę doprawić do smaku pieprzem, solą (uwaga, zazwyczaj już jest słona od fasoli), ulubionymi ziołami. Jeśli pomidory były kwaśne, dodać łyżkę ketchupu.
Gotowe!



Jest to szybki przepis dla zabieganych, stąd widoczne w przepisie półprodukty w puszkach. Ja staram się zawsze mieć puszki pomidorów i fasoli w mojej kuchni. Kupuję na promocjach, a potem leżą w szafce i czekają, aż dopadnie mnie głód ;) Myślę, że jak na taką szybką potrawę i tak ma w sobie sporo wartości odżywczych. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz