Pieczone papryki faszerowane- fit i pyszne!

niedziela, 4 maja 2014

Ostatnio zajadałam się na blogu cukinią, dziś chciałam Wam pokazać jeden z obiadów, który przygotowałam w trakcie majowego weekendu- faszerowane papryki!

Jak każda zapiekanka wymagają trochę przygotowań, ale wierzcie mi, warto. Warto poświęcić chwilę w kuchni, by mieć pyszny i zdrowy obiad.

Moje faszerowane papryki są bardzo pożywne, nadziane ryżem, mięsem i duszonymi warzywami.

W wersji wegetariańskiej polecam użyć zamiast mięsa zieloną soczewicę.



PIECZONE PAPRYKI FASZEROWANE

Dla 4 osób:
4 duże czerwone papryki lub 6 małych
150 g ryżu (użyłam parboiled)
150 g mielonej wołowiny
1 cukinia, średniej wielkości
2 marchewki
50 g zielonego groszku (użyłam mrożonego)
opcjonalnie: pieczarki, cebula
1 spory ząbek czosnku
oregano
sól, pieprz
1 opakowanie passaty pomidorowej (500 g) - gorąco polecam tę passatę, znajdziecie ją w almie
1 kulka sera mozzarella

Ryż ugotuj w osolonej wodzie al dente, zostaw do ostygnięcia.

Cukinię posiekaj w kostkę, marchewki zetrzyj na tarce. Podduś warzywa (cukinia, marchew, groszek, opcjonalnie pieczarki i cebula) w garnku, na małej ilości wody, aż staną się miękkie. Dodaj wyciśnięty przez praskę czosnek, oregano i zalej passatą pomidorową. Dopraw solą i pieprzem. Duś powstały sos jeszcze chwilę na niedużym ogniu.

Mieloną wołowinę podsmaż przez chwilę na patelni (sól dodajemy w momencie, gdy mięso trafi już na patelnię, nigdy wcześniej!), aż złapie brązowy kolor. Następnie przełóż ją do sosu warzywnego.

Wsyp do sosu ryż i całość wymieszaj- farsz do papryk jest już gotowy.

Nastaw piekarnik na 200 stopni i przygotuj papryki: umyj je, wydrąż i usuń dokładnie nasiona. Na wyłożonej papierem do pieczenia blasze układaj połówki papryk i nadziewaj je farszem.


Zapiekaj przez około 30 minut. Na chwilę przed końcem pieczenia połóż na każdej z papryk plaster sera mozzarella.

Smacznego!!! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz